علـــــی جونیعلـــــی جونی، تا این لحظه: 13 سال و 21 روز سن داره
زندگی مشترکمونزندگی مشترکمون، تا این لحظه: 16 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

علی نفس مامان و بابا

واژه نامه علی در 21 ماهگی

1391/11/20 10:23
نویسنده : مامان علی
1,123 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بر شیرینی زندگیمقلب

سلام به همه هستی امقلب

سلام به علی جونیمقلب

نازنین پسرم میخوام برات بگم در آغاز بیست و یکیمن ماه از زندگیت چقدر شیرین و بانمک کلمه ها رو میگیماچ

اینقدر این شکر پاره هایت خوشمزه و شیرینه که دلم می خواد موقع حرف زدنت بخورمتماچ

روز به روز که بزرگتر میشی دلم میخواد بیشتر باهات باشم... هر روز وابستگی و دلبستگی ام بهت بیشتر و بیشتر میشهماچ

اینقدر این روزهااا بازی کردن با تو و بودن در کنارت بهم آرامش میده که نمی خوام لحظه ای این ثانیه ها رو از دست بدمماچ

قبلا به خاطر بعضی از کارهات عصبانی میشدم و دعوات می کردم اما الان واقعا حتی بدترین کارها رو که میکنی نمی تونم دعوات کنم... اینقدر دلربایی میکنی که روز به روز عاشق ترت می شمماچ

این روزهااا وقتی ازت می پرسم عشق مامان کیه میگی: علی

میگم عمر مامان کیه میگی: علی

میگم نفس مامان کیه میگی: علی

میگم خوشگل مامان کیه میگی: علی

میگم روح و نفسم کیه میگی: علی

میگم اسمت چیه؟ میگی: علی

من فدای تو علی نازم بشم با علی گفتنات... (انشاءالله خود علی نگه دارت باشه کوچولوی من)

حالا برخی از کلماتی که به زبون شیرین خودت میگینیشخند

بابابابا

مامان  مامان

عمهعمه

آبآب

نوننون

الو سلامالو سلام

آچارآچار

نی نی نی نی

پی پیپی پی

دردر

پاپا

دستدست

گوگوش

تُتیتخمه

ساعساعت

الامَ صَلِ عَلا مَداللهم صل علی محمد وآل محمد

ماشینماشین (هر نوع ماشین چه سواری چه لباسشویی)

جیدوجدو

چیهچیه (مرتب راه میری میگه چیه اونم نه یک دفعه 10 بار پشت هم میپرسی)

اَتادافتاد

اِشینبشین

شاشارژ

نَتُن یا نَنُننکن

نانایهر نوع آهنگی نانای می باشد

چاچیچایی

چاچرچادر

چوشوچوب شور

اِشوبشور

بیا2 تا معنی میده یکی بیا یکی بده

پو2 تا معنی میده یکی پوست گرفتن میوه و دیگری پول... بسته به موقعیت

گُگل

قُقفل

اَتَکسی رو دعوا می کنه ات می کنه

کاکونکارتون

پوآشبکه پویا

باباز کردن

بَبرق

دودوغ

اَمومحموم

ماماست

به بههر چیز خوردنی

عَبیلاعبدلی (کتاب داستانی که خیلی دوست داره)

سوشیسوییچ

پوتیپتو

پوشیپوشک

سوسوپ

گوگوشت

مُمرغ

ددرگردش بیرون

شَشاشلوار

جیجیش و جیب ( در مواقع مختلف قابل تشخیص که کدوم منظورته)

شیر یا نونوشیر

آساسوآسانسور

آگال یا آگالیآشغال یا آشغالی

گاشیهم نقاشی هم قاشق ( بسته به موقعیت متوجه منظورت میشیم)

کوکاخودکار

کاکاکاکائو

 از اعداد هم دو سه چار شی نه و ده رو میگی

کلی کلمه دیگه که الان یادم نیست یادم اومد اضافه میکنم

گاهی اوقات همون لحظه ای که ما کلمه ای رو میگیم تکرار می کنی اما بعد یادت میره

جمله های که میگی:

مامان اِشو یعنی مامان بشورمنیشخند

مامان پوشی پی پی یعنی مانان تو پوشکم پی پی کردمنیشخند

عمه بیا... مامان بیا نیشخند

آب کَ یعنی مامان آب کم بریزنیشخند

فدای این زبون شیرین و نصفه نیمه ات بشم بغل

این روزهااا فقط میخوام تو برام حرف بزنی و من بشنومبغل

این روزهااا خیلی خیلی خواستنی شدی فسقل مامانبغل

 

علی جونی


بای بایماچبای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

سارا
19 بهمن 91 16:07
عزیزم چه پسری شده این علی آقا ... چقدر هم کلمه بلده ماشالا
سمانه مامان کیمیا
19 بهمن 91 22:43
فدای این پسمل شیرین زبون
هانی مامان سامیار
20 بهمن 91 0:10
آخ فدای این علی کوچولو بشم وای چقدر کلمه یاد گرفته آفرین
خاطره مامان بردیا
21 بهمن 91 20:33
ای جان...ماشاء اله به این آقا پسر خوش زبون... فکر کنم لازم شد علی جون یه کلاس خصوصی واسه بردیا بزاره

بردیا جونی هم به زودی واست سخنرانی میکنه
مامان حمید کوچولو
22 بهمن 91 11:41
ای جان با این شیرین زبونیات...
محمد
23 بهمن 91 8:03
شاد باشید وسلامت
مرد كوچك من
23 بهمن 91 8:48
سلام عزيزم ماشالا چه فرهنگ لغت جامع و كاملي
مامان نیره
23 بهمن 91 9:28
سلام مرسی از اینکه بهمون سر می زنی .
راستی مگه علی کوچولوهنوز پوشک می کنی

خواهش عزیزم
آره هنوز پوشک میشه میخوام بعد از دو سالگی از پوشک بگیرمش که اذیت نشه و بهش استرس وارد نشه
مامان نیره
23 بهمن 91 9:30
الهی همین اشتباه گفتناشون باعث می شه عاشقشون بشیم.
بابا ی نازنین فاطمه
23 بهمن 91 14:24
ای جان. من عاشق حرف زدن بچه ها هستم. ساده و بی آلایش. درست همون چیزی که درک می کنن. ایشالا شیرین زبونیاش بیشتر و بیشتر بشه.
فاطمه مامان امیرعلی
23 بهمن 91 16:06
قربون علی شیرین زبون. ایشالا قرار بعدی حتما میبینیمتون.
سمیرا مامان آنیتا
24 بهمن 91 8:58
این چندوقته چقدر پست گذاشتی و من بی خبر ولی جبران کردم و همه رو خوندم .. هزار ماشالا به علی خوشگلم با این همه حرفی که میزنه و عروسک بازی که میکنه و دلبریهاش از مامان سپیده 21 ماهگی ات هم مبارک خوشگلم
صوفی مامان رادمهر
26 بهمن 91 9:03
عاشق شیرینی هاتم علی... خیلییییییییییی هم دلم برای خودت و مامان نازنینت تنگیده...دوستتون دارم

مرسی گلم
دلم من برای خودت و رادی رادان خیلی خیلی تنگ شده
مامان رانیا
4 اسفند 91 21:19
افرین به پسر شیرین زبان و باهوش

مامان طاها
6 اسفند 91 12:31
ای جانم. چقدر شیرین زبون شده این آقا علی ما. چشم حسوداش کور شه الهی. مامانی تو رو خدا براش اسفند دود کن. خیلی دوستتون دارم. هووووووووووووووار تا. بوس.
فرناز مامان ایلیا
8 اسفند 91 3:36
خاله فدای این زبونت بشه... فندقم.بوووس. موفق باشی.
M
13 اسفند 91 15:33
چه واژه نامه ی پر و پیمونی فقط چند واژه تا لغت نامه دهخدا فاصله داره!!! مرسی از حضورت سپیده جون برای علی کوچولو